~ UkHwAh FiLlAh AbAdAn AbAdA ~

~ UkHwAh FiLlAh AbAdAn AbAdA ~

Sunday, May 22, 2011

::::: KeNaNgAn InDaH TeRuKiR dI tAmAn MeTrOpOLiTaN :::::

Salam alaik semua....
Berjumpa lagi kita di segmen......
jeng jeng jeng....
xtau pe dia...hehehe... ;-)

Ha....nk wat announcement kat sini...
bahawasanya...
tanggal 19 MEI 1990....
telah kedengaran...

" uwekkk.....uwekkk....uwekkk..... "

Bunyi pe tu ye kalian????
bunyi baby nangis baru lahirlah.....
Nama dia....Siti Radhiah Syahida....
panggilan manja Diah....huhuhu...

Selamat Hari Lahir ye Diahku sayang...
Dijah nk mintak maaf seandainya diri ini ada kekurangan sepanjang kita sama2 menyulam kasih persahabatan sejak di Matrik lagi....

Perkenalan saya dengan dia terjalin sejak di Pusat Asasi UIAM,PJ lagi...
kami berada di kelas Arab yang sama....
dan jua kelas BI yang sama.....

Kemudian...perpindahan kami ke Pusat Asasi UIAM, Nilai...
sekali lagi telah mengukuhkan lagi ukhwah kami...
pabila kami bersama2 berjuang di dalam medan memperjuangkan Bahasa Syurga...
iaitu...Quranic Language Club ( QLC )...
setelah pencennya daku daripada FSCC....

Sesungguhnya walaupun kami telah berlainan kos pabila menjejakkan kaki ke UIAM Gombak...
Diah ke TASL...dan saya masih BARB....
ukhwah persahabatan kami masih tidak putus...
alhamdulillah...kami masih menyulam kasih dengan ikatan yang makin kukuh kerana Allah....

SELAMAT HARI LAHIR DIAHKU SAYANG...
maafkan Dijah ye klu selama ni ada pernah terkasar bahasa dan sewaktunya dgn Diah...
sesungguhnya Diah seorang yang baik....
Semoga Allah senantiasa merahmati dirimu sahabatku...
dan jua...
semoga Allah memberkati ukhwah kami berenam selamnya....
DIAH...
DIJAH...
DAYAH...
ECAH...
FARAH....
GRAH...
* ( nama Grah ttp xdpt nk dimulakan..huhuhu.. ) *

Dan Diah ni bolah dinaggap sebagai ustazah dalam kalangan kami berenam yang comel lote ini..
huhuhuhhu.. ;-)

Dan tanggal 20 Mei 2011, hari Jumaat, kul 7.15 pagi...
kami bertolak ke Taman Metropolitan @ Taman Layang-Layang.....
utk menyambut hari lahir beliau dan Ecah jua sebenarnya ....

Berikut adlah tugasan kami untuk menjalankan program ini :-
DIJAH & GRAH - masak mihun goreng dan nasi goreng 
( sesungguhnya tugasan ini diberikan kpd kami sbb kami pandai masak...terutamnya saya..haha.. )
ECAH - beli air dan bawa tikar mengkuang
( sesungguhnya tugasan ini diberikan kpd beliau sebab beliau xtau nk wat air..hehehe.. )
DAYAH - wat sandwich
( sesungguhnya tugasan ini diberikan kpd beliau sebab hanya itu sahaja kepakaran y dia ada..huhuhuhu.. )
FARAH - bawak keto yo
( sesungguhnya tugasan ini diberikan kpd beliau sbb kami y len2 terlebih pakar dlm driving ni...terutamnya saya....so..xnk berlagak..paskan je r pd dia y baru dpt lesen ni ha..huhuhuhu.. )
DIAH - xbawak pe2 pun tau x!!!!!
( sesungguhnya tugasan ini diberikan kpd beliau sebab beliau mmg begini...suka cari alasan!!!! huhuhuhuhu.. )

Ha....tulah antara tugasan kami....
Menarik kan bunyinya???
huhuhuhu...
lg menarik seandainya kita menatap gambar2 y cun melecun lg meletup ini!!!!
huhuhuhu... ;-)
hayya bina !!!!!

 ~ Saat mula2 sampai...nk bahagi2kan makanan y terhad lg banyak ~
 ~ ni melampau....bkn bzday girl y nk potong kek..tp....org xmalu sebelah tu!!!! hahaha.. ~
 ~ Farah mmg suka sgt wat gaya y entah pe2...mmg xfhm daku..hahaha...sombong kot kan.. ~
 ~ ha.....cpt teka...y ne 1 PUTERI NURUL KHADIJAH Y COMEL TU??? hahah.. ~
 ~ Diah...cubalah senyum sikit sayangku.... ~

 ~ Sedap kek ni!!!! disponsor oleh Saudari Diah dan Ecah ....huhuhuhuhu.. ~




 ~ masing2 menahan kesakitan sambil terketawa sbb nk tangkap gambar...huhuhuhu.. ~

 ~ y tgh2 tu y paling tajam dan sakit tau!!! dan saya dapat wat 5 round!!! hehehe.. ~






 ~ sesungguhnya background dlm gambar ni mmg x cntik..hahaha.. ~
 ~ Amboi....comelnya dia..heheehhe.. ~
 ~ bersama dgn Grot y selalu menyibuk dlm bergambar..huhuhuhuuhu.. ~
 ~ bersama dgn bzday girl...Diah.. ~
 ~ ohhh....sape empunya diri ini ya...~
 ~ sebuah album kompilasi y sgt cantik...huhuhuhu.. ~
  ~ Akhir sekali...perjalanan kami berakhir di besi ini dgn muka2 y sdh...huhuhuhu.. ~

Ha....best x????
sebenarnya...bg saya x best sgt sbb kami berkejar nk blik sebelum kul 9....
sbb saya ada kls ganti pastu...
tp..masa tujelah y kami dpt berkumpul sama2...

walaupun sekejap...
tp...sgt indah lg cantik kenangan ini...huhuhuhu.. ;-)
( berazam nk g bersama dgn insan y tersayang lak....nk men buai lg!!!! huhuhuhu.. )

OOhhh ye...
peraturan baru kami adalah pasni...setiap bzday girl mesti kene support kek masing2....
dah xde nk wat surprise lagi macam dulu2....
pnt nk fikir idea kot...
hahaha... ;-)
jadi...kek di atas td disupport oleh Diah n Ecah...
tp...Ecah...x adil....nk mkn kek masa bulan 5 dua kali!!!!
hehehehe.. ;-)

Alakulihal....
Alf syukran alikum ya sodiqoti....
Barakallahufikunna....
Uhibbukunna min a'miqil qolbi... ;-)

Wednesday, May 18, 2011