~ UkHwAh FiLlAh AbAdAn AbAdA ~

~ UkHwAh FiLlAh AbAdAn AbAdA ~

Tuesday, December 21, 2010

Sedikit perkongsian yang ingin dikongsi bersama ….


Salam alaik pada semua..harap anda suma sihat di bawah lembayung rahmat ALLAH…aminn…..
Alhamdulillah…hari2 yang ku lalui di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia , universiti yang makin kucintai….yang makin kusayangi…yang makin kurindui…yang makin ku tingkatkan azam u meningkatkan sahsiah diri ini menuju kea rah keberkatan dariNYA….insyAllah…semua ini adalah berkat dan dorongan daripada sahabat2 seperjuanganku jua…syukran kasiran alaikunna ya akkhowat!!!!

Suka sgt2 perasaan ni…semakin tenang…walaupun kadang-kala resah melanda di jiwa ini…ada je bentuk2 tabiyah yang ku dpt dengan PERCUMA….ya..x dibayar…bila melihat wajah2 tenang sahabat2 seperjuanganku..hati ni menjadi semakin dekat dgn ALLAH….terima kasih byk2 ya ALLAH…kerana mengurniakan biah di sekelilingku, biah yang baik dan yang paling penting adalah biah yang diberkati olehMU…ya…BERKAT adalah benda yang  selama ni ku tercari-cari…akhirnya…kudapat jua…
Sujud syukurku padaNYA.. ;-)

Tidak pernah kulupa tentang ibu dan bapaku…keluarga….y sgt byk mendorongku ke a rah yang lebih baik…tq abah…sebab byk bebel pd akk…tu sbblah akk blk tiap2 minggu tau...sbb rindu akan bebelan abah..hehehe..pada mak lak…tq sbb sudi msk y sdp2 u akk..tu y akk blk tiap2 minggu gak..sbb rindu sgt nk mkn masakan bondaku yang tercinta..hehehe…nak dapat pahala gak sbb tgok wajah ibu dan ayahku..hehehe.. ;-)
Sujud syukurku padaNYA.. ;-)
Ya….sungguh indah perasaan ini…moga2 dapat kukekalkan wat selamanya…perasaan cinta yang hanya dicurah sepenuhnya pada keluarga….sahabat2 seperjuangan…ilmu yang kubelajar…pada agama yang kucintai…perasaan yang dicurah dengan seikhlas hati…ya..sgt indah ya ALLAH!!! ;-)
Wlupun….ya…tak pernah kunafikan….perasaan cinta pada yang BELUM HALAL kumiliki masih bersarang di hati ini kadang-kala….masih singgah di mindaku….tak kunafikan…igin saja kucampak jauh2!!! Sesungguhnya hamba ini sgt lemah…..
Tapi..hanya Allah saja y tahu terbaik untuk diriku…..dan akan kucuba untuk padamkan perasaan itu…tidak akan sekali-kali sy benarkan PERASAAN YANG BELUM HAKIKI tersebut merampas perasaan HAKIKI yang sdg enak kualami ini…ya…tidak akn!!!! Huhuhu…
hrp2 begitulah… ;-)
Ya ALLAH…KAU kuatkanlah hati ini….pepun dijah….ko kenelah kuat k!!!! caiyok2 !!!
OOOhhh..ye..slh satu sumber kekuatanku adalah adikku MOHAMAD FADZIL BIN MOHAMAD…beliau sdg menuntut ilmu ALLAH di bumi para anbiya’….bila rasa diri ini jatuh je..gambarnya akan kutatap..kutampal di board meja belajarku..hehehe….tq bg jil poyost!!!!! ( kene belanja ni..msk blog akk tu…huhuhu.. )
Setakat ni perkongsianku u tatapan minda dan hati anda semua…pe y penting…QUDWAH QOBLA DAKWAH….satu ibarat yang begitu indah dan menarik…ingin tahu pe dia???? Nanti kita akan sambung pada entri berikutnya ye…ada kls pasni…hehe.. ;-)
~aLwAyS LoVe ALLAH & Rasul & aD-dIn & mY MuM & dAd & My FaMiLy AbAdAn AbAdA ~

6 comments:

  1. awww Jah... sweetnya... Moga Allah permudahkan segala urusan awak Jah..Saya yakin awak akan memperoleh kejayaan dunia dan insyAllah akhirat jugak..Amiin. salam kat family awak dan jangan asyik beli eskrem stoberi je kat mekdi tu..hehehehehehe

    ReplyDelete
  2. hehehe....
    syukran kasiran alaik ya ukht mahbubah...
    uhibbuki fillah abadan ya ukht...

    sy pun harap awak kat sana jaga diri baik2 ekkk...
    semoga Allah akan sentiasa pelihara dan lindungi sahabat yang sy cintai ini kerana Allah...

    Aminnnnn.. ;-)

    Terima kasih kerana sudi menjadi sahabat sy selama ini.. ;-)

    ReplyDelete
  3. djaaaahhhh...x tau pon ko ade blog. br tau nih. patut la aku tgk follower aku b'tmbh. huhu. djah siyes ckp...aku rindu ko. huhu. satu kelas je kite same kn? tu pon xleh duk skali. ko tau x nape aku slalu lambat g kls bayan? sbb xsmangat xleh duk ngn kwn2. siap2 pon lmbat2 je. huhu. aku tgk je korg dr jauh dlm kls tu. nk2 bile tgk ko...satu kls je ngn ko. duk jauh plak. dh xbyk spend mase same2. huuuu... pe2 pon...syukran djah jd kwn aku yg xsebaik ko ni. may Allah bless our friendship! ^_^

    ReplyDelete
  4. salam alaik wat farah yang sentiasa ku sayangi...
    terima kasih atas segalanya..
    sesungguhnya persahabatan kita selama ni tiada ternilainya...
    hanya Allah saje y tau...
    huhuhuhu...
    Farot busuk...
    ko ni wat aku terharu je...
    jgn r gtu...wlupun kita dah byk x sama kls...
    tp..kita sentiasa dkt di hati kan..
    hehehe.. ;-)
    tulah...den dah ajk ko g sama2 dgn den mse nk g kls...
    byk sgt ko nk belit tudung ko tu..
    hahaha.. ;-)
    anyway...
    tq 4 being my friend selama ni my dear..
    moga2 Allah akan berkati hidup kita sebagai seorg muslimah sejati..amin.. ;-)

    ReplyDelete
  5. djah.......... aslmkm... hee
    xgtaw pon ade blog yek!!
    nseb dpt tangkap.. heheheheh
    nk komen byk mcm farah,, tp bz maa.. esaimen xsiap ag.. nt ek.. tngguu..:P

    ReplyDelete
  6. huhuhuhuuhu.....
    yo r tu diahku syg...
    nipun mls dah nak update2...
    hahaha...
    tp..ada berita gembira tau...
    blk dijah dah ada wireless...
    hehehe....
    nnt akan kucuba rajinkan diriku u mengupdate my blog..
    huhuhuhu..
    jumpa t na.. ;-)

    ReplyDelete