~ UkHwAh FiLlAh AbAdAn AbAdA ~

~ UkHwAh FiLlAh AbAdAn AbAdA ~

Saturday, February 5, 2011

~ MuSaBaQoH aL-qUrAn PeRiNgKaT qOrYaH ~

Salamalaik suma......waaahhhh......nk sgt2 kongsi perasaan ni...huhuhuhu......
Pada mlm ni saya akan menghadapi cabaran & dugaan u berdepan dgn suma org...baik mudo,tuo,kerepot...sumo ado r....hehehehe.. ;-)

Nk tau pe x????
Den kono msk PERTANDINGAN TILAWAH R LAK....hehehehe.. ;-)
Arahan from my parents tu....jgn men2...( ikhlas ke x tu ek ? ) hehehehe.. ;-)
Sebenarnya, family kami mmg dah jd adat masuk pertandingan tilwah ni y mmg setiap thn ada...utk pilih wakil ke peringkat seterusnya.....
pengalaman sy dlm pertandingn ni sejak dari form 2 lg....
Tapi....masalah eh...den dah tuo ha....raso maleh lak ai nk msk...hahaha... ;-)
dulu peringkat remaja...la ni..peringkat dewasa lak...huhuhuhu....

So...al-kisahnya....khabar pertandingan ni didengari oleh cuping telingaku pada hari Isnin lps kot...masa tu mak saya sdg berborak2 dgn jiran di luar....tetiba...sorang jiran ni..bertanya pdku....

CIK MIDAH : HA...NURUL...XNK MASUK KE PERTANDINGAN TILAWAH THN NI...MSKLAH...HEHEHE.. ;-)

SAYA : ( dgn tercengang2 xtau pepun pasal tu ) OOHHH...ADA EKK..XTAU PUN...XDE LAK MK GTAU...HUHUHU...

MAK : HAAH LAH KAK....MAK PUN TERLUPA SGT...SEB BEK CIK MIDAH GTAU....MSKLAH KAK....

SAYA : ( dgn penuh sopannya ) HEHEHE...OK MAK...AKK OK JE..HUHUHU.. ;-)

Padahal dlm hati....WUAWUA.......XNK MAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
hahaha...tulah kisah di sebalik cane sy leh tersenarai sbg perserta dlm Musabaqoh al-Quran thn ni di masjid kwsn perumahan saya...

Tp....akhir sekali....saya pun terpujuklah sbb mak dan ayah saya nk sgt2 ank ni ha msk..termasuklah adik saya ( CIDA & AQILAH ) mereka wakil u remaja...saya lak u dewasa....

Akan tetapi...y saya xpuas hatinya ni...adik2 bujang saya ( EDO & EMU ) xnk msk!!!!!! bertuah tul bdk2 tu kan....ngado2!!!! tgoklah klu akk mng...xnk belaja korng...hehehe...
( mcm monang yo... )

Mak ayah saya ni...klu boleh...satu family nk dimasukkan eh....seb beklah adik kocik sy tu bru 2tahun....klu x...mmg msk sekali tu..huhuhuhu...tp..mlgnya tahun ni..xde lak kategori untuk kanak2...so..adik2 saya ( MEK JAH & MEK NA ) xdptlah msk...huhuhuhu...dongar yolah kakak2mu ni mendendangkan alunan ayat2 AQ ye..he3.. ;-)

Nk diceritakan di sini gak...smpi ajk masjid xsdh2 kol ayah saya u kasi cpt2 nama kami....eish.....sbr2lah ye pakcik...kami pun nk tgok gak srh2 ne y nk baca nnti...hehehe....

Seterusnya...langkah kami dipanajngkan...dgn menSURF internet...
utk cari ne2 lenggok tarannum  y bersesuaian mengikut surah2 y telah ditetapkan u bertanding mlm ni...
maklumlah kami ni xde asas tarannum...so...selama ni msk pun...
copy & paste yo dari sore2 merdu qori2 & qoriah kita...
juz amik berkat diorg utk menang.....
tu y xponah msk tv tu...sampai peringkat2 rendah je....he3.. ;-)

Jd....saya telah pilih surah al-Mukminun ayat 1...lagipun...surah ni saya pernah belajar lenggok2 tarannumnya di Maahad lu...bersama2 dgn al-fadhil Ustaz Abdul Rahman....dah lama xdgr kabar dia...harap beliau sihat dan sentiasa mndpt rahmat Allah...jdnya...bolehlah ada sikit2 bunyi tarannumnya tu dari xde kan..hehehe...campur sikit dgn hasil pencarian dlm youtube....huhuhuuhu.. ;-)

Sbb tulah boleh tulis blog ni...dah berlatih sikit...huhuhuhu...klu x...bak kata my beloved abi:
" JGN BKK TV & INTERNET SELAGI XBERLATIH !!!! FAHAM????!!!! "
begitulah sore garang dan tegas ehhh....agk2nya dpt dgr x???huhuhuhu.. ;-)

Sesi pertandingan akan bermula mlm ni..pas Isyak....
so...pada semua penduduk Kelompok 8 dan sahabat2ku y dicintai....
doakanlah kejayaan kami adk-beradik ye!!!!
huhuhuhuhu..... ;-)
Monang ko x...den xtaulah....y ponting po dio???? KERJASAMA kan???he3...campur dgn USAHA sekali yo...

Ohh...ye...sape2 y ada knl ustaz y boleh ajar tarannum...leh lah gtau saya ye..
sbb mmg sgt nk belajar....tp..sampai la ni...xdpt cari gurunya..
gpun..adalah angan2 nk msk AQ tu...wlupun...ontah bilo ontah....huhuhuhu.. ;-)

* utk adikku Bang Jil...doakan kami ye..huhuhuhu....dia la ni sdg terlantar di Cairo Airport....mcm pelarian koba ehh....dah sehari suntuk....
sbr jelah ye Bang Jil..nk wat cne...dugaan drpd Allah kan....pasti ada hikmahnya tu... *

2 comments:

  1. Syukran kasiran alaik ya ukhti.....
    hahaha...saya xciter kat awak pun td kn..
    he3...t kita sambung stori ekkk... ;-)

    ReplyDelete